Pages Menu
Categories Menu

Posted on svi 14, 2012

Kameni most – most Franje Josipa

izgrađen u vrhu Velikog dolca – klanca po kojem je, predpostavlja se, nekad tekla rijeka Elafuza ili po drugima Bretanida. Za austrijske uprave na otoku podignut je veliki most – svojevrstan kuriozitet na ovom danas bezvodnom otoku. Od milja Bračani most zovu “Most Franje Josipa”, a prije nekoliko godina Ložišćani su očistili okoliš i sami most pa je danas krasno odredište za jednodnevnu šetnju od Sutivana ili iz Ložišća. Nedaleko mosta sa sjeverne strane klanca pa prema moru pruža se krasan pogled na veličanstveni i divlji Veliki dolac koji se spušta prema Vičjoj luci ispred Bobovišća. Klanac je danas odredište slobodnih penjača jer su u njemu članovi Stivanskog sportskog kluba “SAXUM” uredili više od 30 penjačkih smjerova na nekoliko lokacija.

Most Franje Josipa

Natpis na most Franje Josipa

Kako do tamo?

Kako do mosta Franje Josipa

Do mosta se dolazi pješice kroz mjesto Ložišća ili automobilom ložiškom zaobilaznicom do gustirne (“pjovera”) poviše mjesta. Dalje vodi makadamski put koroz maslinade u pravcu sjeveroistoka, kojim treba nastaviti oko 10 minuta hoda do blage nizbrdice koja vodi do mosta. Istim putem može se nastaviti prema Sutivanu, za šta je potrebno oko 60 minuta hoda. Čim se pređe most može se skrenuti lijevo prema moru i za pet minuta hoda otvara se prekrasan vidik na Veliki dolac.

2 komentara

1. Poštovani,

iz gornjeg članka sam shvatila da postoji staza koja iz Sutivana ide do Ložišća (preko ovog mosta), molim Vas možete li bolje objasniti gdje (u Sutivanu) započinje ta staza i kako se dolazi do mosta (Ložišća). Unaprijed zahvaljujem. Lijep pozdrav,

Maja

• Staza u Sutivanu započinje kod autobusne stanice na glavnoj cesti u smjeru Milne. Cesta ide na jug pokraj trgovine klima uređajima i treba je pratiti do istrošenog betonskog priključka na cestu iz smjera JZ, ošto uzbrdo 15 metara, zatim ravno do neoznačenog skretanja udesno u dubokom zavoju gdje se napušta glavna utabana cesta i skreće na uski obrasli put prema jugu. Nakon 100-150 metera nizbrdo taj put se širi i vodi udesno a do mosta treba nastaviti pravo puteljkom preko istrošenog popločanja nizbrdo do mosta. Lakši prilaz je iz smjera Ložišća, sa ceste Ložošća – Dračevica, gdje je prilaz označen i markiran. Objavit ćemo uskoro kartu sa skicom puta.

Post a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)